Komu dług poprawia samoocenę?
7 czerwca 2011, 07:48Amerykańskie studium ujawniło, że w przypadku młodych osób długi, np. kredyty zaciągnięte na edukację czy debet na karcie, podwyższają samoocenę (Social Science Research).
Machnij ręką, powiększ próbkę
24 marca 2011, 16:35Fiński Instytut Medycyny Molekularnej (FIMM) i firma Multitouch stworzyły mikroskop kontrolowany ruchami dłoni i palców. Połączono dwie technologie: wirtualnej mikroskopii sieciowej (WebMicroscope) i wielkoformatowego wyświetlacza wielodotykowego.
Wikipedia i internet dla robotów
9 lutego 2011, 11:54W Europie trwają prace nad internetem dla... robotów. W ramach projektu RoboEarth ma powstać sieć, w której roboty będą dzieliły się swoimi doświadczeniami zebranymi podczas wykonywania zadań oraz prosiły o pomoc przy zmaganiu się z nowymi wyzwaniami.
Wirtualnie pogrubieni czują się więksi
2 lutego 2011, 12:29Wykorzystując wirtualną rzeczywistość i skoordynowaną z oglądaną w niej rzeczywistą stymulację ciała, można sprawić, że człowiek czuje się dużo grubszy, niż jest w rzeczywistości. Naukowcy uważają, że tego typu złudzenia uda się kiedyś uwzględnić w terapii zaburzeń obrazu ciała.
Wirtualna klawiatura podąża za palcami
25 stycznia 2011, 12:15Badacze z Uniwersytetu Technologicznego w Sydney postanowili ułatwić życie użytkownikom tabletów i opracowali wirtualną klawiaturę, która wyświetla się tam, gdzie dotykany jest ekran urządzenia.
LES - symulacja wszystkiego
28 grudnia 2010, 12:21Międzynarodowa grupa naukowców chce zrealizować prawdopodobnie najbardziej ambitny projekt obliczeniowy w historii ludzkości. W ramach Living Earth Simulator (LES) ma powstać symulacja wszystkiego, co dzieje się na Ziemi - od globalnych zmian pogodowych, poprzez rozprzestrzenianie się chorób czy transakcje finansowe po sytuację na drogach lokalnych.
Komórka pomoże daltonistom
16 grudnia 2010, 16:04Drobny z pozoru defekt oka - problemy z rozróżnianiem kolorów - może być uciążliwy w codziennym życiu. Odróżnianie kolorów zielonego i czerwonego jest na przykład podstawą funkcjonowania znaków ostrzegawczych. Tymczasem prosta sztuczka może pomóc chorym.
Zamienić życie w fascynującą grę
9 grudnia 2010, 22:23Gry wideo, od czasu rozpowszechnienia się, fascynują kolejne pokolenia. Gracze spędzają nad nimi wiele godzin, uparcie dążąc do celu, pokonując trudności i nie zrażając się porażkami. Gdyby tak tę fascynację grami przełożyć na prawdziwe życie... Taki cel stoi przed Jane McGonigal.
„Avatar” za sto funtów
12 listopada 2010, 21:03Film „Avatar" był osiągnięciem nie tylko kinowym i kasowym, ale również, a może nawet przede wszystkim technologicznym. Kwestią czasu było, kiedy ktoś zechce technologie użyte przez Jamesa Camerona przenieść na rynek domowej rozrywki. Nie trzeba było czekać długo.
Testowanie holograficznego wszechświata
3 listopada 2010, 17:42Czy wszechświat jest w rzeczywistości jedynie płaską powierzchnią sfery, a jego trójwymiarowość jedynie holograficznym złudzeniem? Czy rzeczywistość składa się z elementów podobnych do pikseli obrazu? Eksperyment FermiLab ma tego dowieść lub temu zaprzeczyć.